Wherever you go, go with all your heart

17 juli 2014 - Nijmegen, Nederland

"Moni nonse", oftewel Welkom allemaal!

Met behulp van deze reisblog ga ik mijn best doen om jullie op de hoogte houden van mijn reis in Afrika. Het heeft wat tijd gekost, maar mijn scriptie is nu eindelijk(!!) ingeleverd, visa zijn aangevraagd en ik heb zelfs mijn eerste lariammetje geslikt. Over 3 weken zit ik namelijk al met Papa, Mama, Koen, Heleen en Karlijn in Kenia.

Om alle vragen te beantwoorden zal ik even vertellen wat tot nu toe de plannen zijn:

21 Augustus vlieg ik (deels) samen met Heleen naar Kenia. Hier gaan we allemaal hele toffe dingen doen, die Koen voor ons heeft geregeld. Zo gaan we de Mount Kenya beklimmen, naar het Rift Valley Festival bij Lake Navaisha en naar Samburu National Park om natuurlijk de Big Five te spotten. Op 13 september vertrek ik vanaf Nairobi met een camping tour door Tanzania, Malawi, Zambia en Zimbabwe (zie foto). Deze tour eindigt begin oktober bij de Victoria Falls, waar ik zelf nog een aantal dagen verblijf. Op 9 oktober vlieg ik van Livingstone, met een nachtje in Johannesburg, naar Lilongwe.

Ik ga dan vrijwilligerswerk doen op een dovenschool in Múa, een klein dorpje vlakbij Dedza. Na 2 of 3 maanden hoop ik voor zo'n zelfde periode een doofblindenschool te bezoeken in Maryview, een klein dorpje vlakbij Blantyre.

Wat ik precies ga doen weet ik niet, maar ik ga me in ieder geval op het onderwijs en de vrijetijdsbesteding richten. Ik hoop stiekem natuurlijk dat er een aantal verstandelijk beperkte en gedragsgestoorde kinderen zijn, maar dat zal jullie niets verbazen.

Een link naar het project in Múa: http://www.scholsfoundations.nl/ScholsFoundations/projecten.htm

Volgende week houd ik nog een feestje, waar ik tevens (veel) geld hoop in te zamelen voor de projecten in Malawi. Samen met de mensen daar ga ik dan kijken waar ik dat het beste aan uit kan geven, aangezien ik als blanke westerling waarschijnlijk heel anders denk dan de gemiddelde Afrikaan.
Mocht je niet op mijn feestje kunnen komen, maar toch graag geld doneren (heel fijn! Zikomo), mag je dit doen op NL76INGB0008920130. Zet er dan wel even iets bij van 'Malawi' of 'dovenschool', anders ga ik misschien met je donatie bungeejumpen ;-)

Na mijn tijd in Malawi ga ik backpacken door Zuidelijk Afrika totdat ik en/of mijn spaarrekening niet meer verder wil. Ik weet nog niet waar ik allemaal naartoe ga, dat hangt ook een beetje af van leuke medereizigers... Ik vlieg in ieder geval terug vanaf Kaapstad, de datum wordt nog nader bepaald.

Tot volgende week op 't feest, en anders tot over heel veel maanden!

Liefs Annemiek

1. Maartje:
    2 augustus 2014
    Hé annemiek!
    Super vet! Heel veel plezier en wel bloggen he!
    liefs
    maartje
  2. Karkie:
    3 augustus 2014
    "Ik hoop stiekem natuurlijk dat er een aantal verstandelijk beperkte en gedragsgestoorde kinderen zijn, maar dat zal jullie niets verbazen." JOH! Karkie zal je gaan volgen hoor!
  3. Gijs:
    5 augustus 2014
    Klinkt gaaf Annemiek! Heel veel plezier en succes!